ANUGERAH PENTADBIR UTM 2024

LATAR BELAKANG ANUGERAH
Anugerah Pentadbir (AP) adalah anugerah yang diwujudkan oleh Universiti bagi memberi pengiktirafan dan penghargaan kepada staf kumpulan Pengurusan & Profesional (PPP) Gred 12 ke atas yang telah menunjukkan kecemerlangan serta memberikan sumbangan besar terhadap pembangunan, pelaksanaan dan peningkatan bidang Pengurusan dan Pentadbiran (P&P).
KATEGORI ANUGERAH : INDIVIDU
KRITERIA/SYARAT-SYARAT PERMOHONAN
- Pencalonan terbuka kepada staf kumpulan Pengurusan & Profesional (PPP) Gred 12 ke atas yang sedang berkhidmat pada tahun dinilai merangkumi semua kumpulan perkhidmatan yang sedia ada di Universiti.
- Pernah menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) sekurang-kurangnya sekali (1) dalam perkhidmatan.
- Bebas daripada dikenakan tindakan tatatertib dan surcaj dalam tempoh 10 tahun terakhir.
- Berkhidmat sekurang-kurangnya 10 tahun di UTM.
- Purata markah LNPT selama 10 tahun tidak kurang daripada 90%, dengan markah minimum sebanyak 85% bagi setiap tahun.
- Telah mengisytiharkan harta berdasarkan peraturan yang sedang berkuatkuasa.
- Tiada Rekod Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)
- Diperakukan oleh Ketua Jabatan.
- Pencalonan boleh dibuat oleh:
– Ketua Jabatan
– mana-mana pihak
– rakan-rakan
– diri sendiri - Calon perlu mengisi Maklumat Peribadi (Bahagian A, B dan C) di Borang Permohonan Anugerah Pentadbir 2024. Calon yang memenuhi kriteria/syarat-syarat yang ditetapkan sahaja akan dijemput untuk mengisi maklumat di dalam sistem dalam talian (Tagyard).
KAEDAH PENILAIAN
- Pada peringkat pertama, calon akan diminta untuk mengisi maklumat di dalam sistem dalam talian (Tagyard) yang akan dinilai oleh Panel Penilai.
- Calon akan dinilai secara 360 Darjah oleh Pegawai Penyelia, Rakan Sekerja/Sebaya, dan Pegawai Seliaan/Bawahan.
- Calon yang berjaya melepasi markah ambang yang ditetapkan akan ke peringkat kedua untuk ditemubual.
NILAI ANUGERAH : Nilai anugerah berupa wang tunai RM3,000.00, trofi dan sijil
TEMPOH PENCALONAN: 21 MAC 2025 (JUMAAT) – 14 APRIL 2024 (ISNIN)
TEMPOH PENGISIAN MAKLUMAT CALON DI SISTEM TAGYARD: 17 APRIL 2024 (KHAMIS) – 6 MEI 2024 (SELASA)
*Sesi penerangan dan bimbingan pengisian maklumat kompetensi dalam sistem Tagyard akan diadakan semasa tempoh pengisian. Tarikh sesi ini akan dimaklumkan oleh urus setia.
Untuk sebarang pertanyaan dan maklumat lanjut, sila hubungi:
- Puan Anis Syahira bte Zulkifli (No. Tel.: 07-5530465 / Email: anis.syahira@utm.my)
- Puan Rohaniza binti Samingan (No. Tel.: 07-5530423 / Email: rohaniza@utm.my)
- Puan Siti Nazila binti Zainal (No. Tel.: 07-5530423 / Email: snazila@utm.my)
Sila klik pautan berikut bagi mendapatkan maklumat lanjut berkaitan Anugerah Pentadbir 2024:-
Segala kerjasama daripada pihak Y. Bhg. Prof./Prof Madya/Dr./Saudara/Tuan/Puan bagi pengisian pencalonan Anugerah Pentadbir UTM 2024 amat dihargai dan didahului dengan ucapan ribuan terima kasih.