Inovasi

KRITERIA ANUGERAH INOVASI

>> [Borang Daftar Inovasi ] <<
>> [ Lampiran A: Borang Permohonan ] <<

SYARAT/KELAYAKAN

  • Staf Pejabat Pendaftar.
  • Markah LNPT sekurang-kurangnya 80% pada tahun yang dinilai kecuali Kategori Kumpulan.
  • Inovasi yang dilaksanakan pada tahun 2012 & 2013 yang belum pernah dipertandingkan dalam Anugerah Inovasi Pejabat Pendaftar sebelum ini.
  • Pengesahan Ketua Bahagian.

KRITERIA PENILAIAN DAN PEMARKAHAN

  • Garis Panduan Bagi Melaksanakan Anugerah Inovasi Perkhidmatan Awam adalah seperti berikut:
    • Kreativiti
    • Efisien dan keberkesanan kos
    • Signifikan
    • Replicability
    • Potensi perlaksanaan; dan
    • Komitmen pengurusan atasan.
  • Individu/kumpulan yang berjaya menghasilkan inovasi berdasarkan kepada :
    • Faedah kepada jabatan & Universiti
    • Peningkatan produktiviti, imej organisasi & kepuasan pelanggan.
    • Keberkesanan kos.
  • Penilaian adalah berdasarkan inovasi yang dihasilkan iaitu sama ada dalam bidang kerja teknikal atau inovasi dalam bidang kerja pentadbiran dan memberi faedah jelas dari segi peningkatan kualiti dan produktiviti bahagian/unit;

KATEGORI ANUGERAH DAN HADIAH

  • Individu
    • Pemenang
      Cenderamata & Sijil Penyertaan
    • Penghargaan (2 Hadiah)
      Cenderamatan & Sijil Penyertaan
  • Kumpulan
    • Pemenang
      Wang Tunai RM500.00 & Sijil Penyertaan
    • Penghargaan (2 Hadiah)
      Wang Tunai RM200.00 & Sijil Penyertaan

PENCALONAN/PENYERTAAN

  • Individu/ kumpulan/ jabatan dan rakan sejawat boleh mencalonkan untuk menyertai Anugerah Inovasi Pejabat Pendaftar
  • Pencalonan dari staf melalui Ketua Bahagian atau pencalonan dari Ketua Bahagian.
  • Pihak mencalon hendaklah melengkapkan borang permohonan seperti di Lampiran A dan mengembalikannya kepada urus setia bersama-sama dengan Borang Daftar Inovasi yang boleh dimuat turun di Borang Daftar Inovasi.
  • Pihak mencalon hendaklah menyediakan Slide Pembentangan yang mengandungi perkara-perkara berikut:
    • Penerangan mengenai inovasi yang diperkenalkan, objektif, tempoh pelaksanaan sama ada secara penuh atau percubaan dan lokasinya;
    • Penerangan ringkas mengenai kedudukan sebelum inovasi dilaksanakan;
    • Masalah-masalah yang dihadapi sebelum inovasi dilaksanakan;
    • Faedah-faedah pelaksanaan inovasi bagi meningkatkan kualiti perkhidmatan yang disampaikan kepada pelanggan
    • Maklumat sokongan seperti gambar, CD dan sebagainya boleh disertakan.
  • Pencalonan hendaklah sampai kepada Urusetia selewat-lewatnya pada atau sebelum pukul 12.00 tengahari, 29 Oktober 2014.

 

KETERANGAN LANJUT

Urusetia Anugerah Inovasi MAPP 2014
Bahagian Pengurusan Organisasi
Pejabat Pendaftar
(Encik Abd. Jalel bin Ahmad)

Majlis Anugerah Pejabat Pendaftar 2014